Rusia
Aflați ultimele noutăți din Rusia, știri care reflectă aspecte sociale și politice, relațiile cu alte state, inovațiile tehnologice, declarațiile președintelui țării, Vladimir Putin, și ale altor oficiali.

Moscova va opri activitatea Deutsche Welle în Rusia

© Sputnik / Evgeny Biyatov / Accesați arhiva multimediaСтенд телеканала DW (Deutsche Welle)
Стенд телеканала DW (Deutsche Welle) - Sputnik Moldova, 1920, 03.02.2022
Urmăriți-ne pe
НовостиTelegram
Moscova, ca răspuns la încetarea difuzării RT în Germania, va opri activitatea Deutsche Welle în Rusia
CHIȘINĂU, 3 feb - Sputnik. Diplomația rusă anunță că Moscova va înceta difuzarea Deutsche Welle în Rusia, ca răspuns la restricțiile asupra activității RT DE în Germania.
„În cadrul măsurilor de răspuns anunțate pe 2 februarie, ca reacție la acțiunile neprietenoase ale Republicii Federative Germane de a interzice difuzarea prin satelit și alte căi de difuzare a postului de televiziune în limba germană RT DE, partea rusă intenționează să implementeze prima etapă a măsurilor de răspuns”, a spus Ministerul rus de Externe, fiind citat de RIA Novosti.
Ministerul rus de Externe a anunțat următoarele măsuri:
închiderea biroului Deutsche Welle din Moscova;
anularea acreditărilor tuturor angajaților biroului rus al companiei de televiziune și radio;
încetarea difuzării prin satelit și prin alte căi a postului Deutsche Welle;
lansarea procedurii de recunoaștere a organizației drept agent străin.
MAE de la Moscova anunță că informațiile privind măsurile suplimentare vor fi publicate la o dată ulterioară.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe, Maria Zaharova, a declarat mai devreme că OSCE tace simptomatic cu privire la decizia Berlinului, dat fiind că reprezentanta acestei instituții, Teresa Ribeiro, purtătoarea de cuvânt pentru libertatea presei, nu a văzut „nimic în neregulă” în această decizie.
Anterior, Autoritatea de Supraveghere a Mass-Media din Germania MABB a interzis postului de televiziune să difuzeze pe toate platformele din Germania. Aceasta a afirmat că RT nu a primit permisiunea de a difuza așa cum prevede paragraful 52 din contractul de stat privind activitățile furnizorilor de servicii media.
Pe lângă difuzarea prin satelit, autoritatea de reglementare a cerut și oprirea difuzării RT News pe Web, prin aplicații mobile sau aplicații pentru smart TV. În același timp, partea germană consideră că postul TV nu poate face apel la alte autorizații în vigoare în UE.
Pe de altă parte, redactor-șef al RT și al grupului media Rossiya Segodnya, Margarita Simonyan, a declarat că postul va continua să emită.
Петербургский международный экономический форум. День третий - Sputnik Moldova, 1920, 02.02.2022
Rusia
Reacția Moscovei la decizia Berlinului de a interzice difuzarea RT DE
Amintim că RT a lansat un nou post de știri 24/7 în limba germană pe 16 decembrie. În aceeași zi, a fost blocat pe YouTube, iar apoi operatorul european de satelit Eutelsat l-a exclus din grila de difuzare.
Potrivit șefului Autorității de Supraveghere a Mass-Media din Germania MABB, Eva Flecken, postul ar fi lansat un program live în limba germană fără a obține o licență. După care a început ancheta.
În august, RT DE a primit un refuz oficial din partea Luxemburgului, care se referea la „informații și analize din partea autorităților germane”. În septembrie, YouTube a eliminat definitiv două canale RT DE pentru presupusa „încălcare a regulilor comunității”.
În același timp, RT DE s-a situat pe locul patru în ceea ce privește influența în rândul mass-media de limbă germană, devansând, potrivit Tubular Labs, Deutsche Welle și alte mass-media germane.
Ieromonah Savatie Baștovoi - Sputnik Moldova, 1920, 03.02.2022
Analize și opinii
De unde atâta cinism în guvernanții moldoveni? – întrebarea lui Savatie Baștovoi
Fluxul de știri
0