Парламент Республики Молдова - Sputnik Moldova, 1920
Politică
Pe site-ul Sputnik Moldova aflați informații de ultimă oră despre evenimentele care se produc pe scena politică - în Parlament, Guvern sau în cadrul partidelor.

Vizita lui Scholz în Rusia este programată pentru 15 februarie

Olaf Scholz - Sputnik Moldova, 1920, 03.02.2022
Urmăriți-ne pe
Yandex newsTelegram
Vizita cancelarului german Scholz în Rusia este programată pentru 15 februarie, anunță presa germană.
CHIȘINĂU, 3 feb - Sputnik. Vizita cancelarului german Olaf Scholz în Rusia este programată pentru 15 februarie, a informat ziarul Süddeutsche Zeitung, citând propriile sale surse.
„Conflictul (ce ține de difuzarea mass-media de stat din Germania și Rusia – n.red.) provoacă o tensiune suplimentară înaintea vizitei inaugurale a cancelarului Olaf Scholz la Moscova din 15 februarie”, scrie ziarul Süddeutsche Zeitung.
Петербургский международный экономический форум. День третий - Sputnik Moldova, 1920, 02.02.2022
Rusia
Reacția Moscovei la decizia Berlinului de a interzice difuzarea RT DE
Amintim că anterior diplomația rusă a anunțat că Moscova va înceta difuzarea Deutsche Welle în Rusia, ca răspuns la restricțiile asupra activității RT DE în Germania.
„În cadrul măsurilor de răspuns anunțate pe 2 februarie, ca reacție la acțiunile neprietenoase ale Republicii Federative Germane de a interzice difuzarea prin satelit și alte căi de difuzare a postului de televiziune în limba germană RT DE, partea rusă intenționează să implementeze prima etapă a măsurilor de răspuns”, a spus Ministerul rus de Externe, fiind citat de RIA Novosti.
Ministerul rus de Externe a anunțat următoarele măsuri:
închiderea biroului Deutsche Welle din Moscova;
anularea acreditărilor tuturor angajaților biroului rus al companiei de televiziune și radio;
încetarea difuzării prin satelit și prin alte căi a postului Deutsche Welle;
lansarea procedurii de recunoaștere a organizației drept agent străin.
MAE de la Moscova anunță că informațiile privind măsurile suplimentare vor fi publicate la o dată ulterioară.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe, Maria Zaharova, a declarat mai devreme că OSCE tace simptomatic cu privire la decizia Berlinului, dat fiind că reprezentanta acestei instituții, Teresa Ribeiro, purtătoarea de cuvânt pentru libertatea presei, nu a văzut „nimic în neregulă” în această decizie.
Anterior, Autoritatea de Supraveghere a Mass-Media din Germania MABB a interzis postului de televiziune să difuzeze pe toate platformele din Germania. Aceasta a afirmat că RT nu a primit permisiunea de a difuza așa cum prevede paragraful 52 din contractul de stat privind activitățile furnizorilor de servicii media.
Pe lângă difuzarea prin satelit, autoritatea de reglementare a cerut și oprirea difuzării RT News pe Web, prin aplicații mobile sau aplicații pentru smart TV. În același timp, partea germană consideră că postul TV nu poate face apel la alte autorizații în vigoare în UE.
Pe de altă parte, redactor-șef al RT și al grupului media Rossiya Segodnya, Margarita Simonyan, a declarat că postul va continua să emită.
Amintim că RT a lansat un nou post de știri 24/7 în limba germană pe 16 decembrie. În aceeași zi, a fost blocat pe YouTube, iar apoi operatorul european de satelit Eutelsat l-a exclus din grila de difuzare.
Potrivit șefului Autorității de Supraveghere a Mass-Media din Germania MABB, Eva Flecken, postul ar fi lansat un program live în limba germană fără a obține o licență. După care a început ancheta.
În august, RT DE a primit un refuz oficial din partea Luxemburgului, care se referea la „informații și analize din partea autorităților germane”. În septembrie, YouTube a eliminat definitiv două canale RT DE pentru presupusa „încălcare a regulilor comunității”.
În același timp, RT DE s-a situat pe locul patru în ceea ce privește influența în rândul mass-media de limbă germană, devansând, potrivit Tubular Labs, Deutsche Welle și alte mass-media germane.
Maia Sandu - Sputnik Moldova, 1920, 02.02.2022
Analize și opinii
Doar Maia Sandu a mai rămas “curată”? – opinie
Fluxul de știri
0