Internațional
Urmăriți site-ul Sputnik Moldova pentru a fi la curent cu noile evoluții în politica internațională și relațiile dintre țări.

Investigaţie: inamicii României din presă care acţionează împotriva propriei lor țări

© Sputnik / Алексей Витвицкий / Accesați arhiva multimediaRadio Free Europe / Radio Liberty
Radio Free Europe / Radio Liberty - Sputnik Moldova, 1920, 15.10.2022
Urmăriți-ne pe
НовостиTelegram
România TV a făcut o investigaţie amplă despre inamicii României care lucrează în presă, ei descoperind că printre aceştia se numără şi angajaţii de la Europa Liberă, Deutsche Welle şi Radio France International
BUCUREȘTI, 15 oct - Sputnik. România TV a avut curajul unui demers unic, dezvăluind ”cine sunt oamenii toxici din media care fac tot posibilul ca Romania sa ramana o tara UE de mana a doua”, oameni care ”au incercat sa dinamiteze obiectivul de tara nr 1 – Aderarea la spatiul Schengen!”
Astfel, în urma unei analize a spatiului media Romaniatv.net a observat o serie de voci care critica explicit si dur procesul de aderare la Schengen.
România TV enumeră în investigația sa și ”numele inamicilor Romaniei din presa digitala care urla de mama focului ca Schengen este o nenorocire ce se va napusti asupra tarii noastre: Ioana Ene Dogioiu, Dan Tapalaga, Magda Gradinaru si Mogulul USR Andrei Siminel, patronul ziare.com”.
Ca o caracteristică generală, investigația amintește că ”jurnalistii enumerati au sustinut in cor, si aplaudat din tastaturi ani de zile regimul Basescu, pentru ca ulterior sa scuipe unde au pupat. Apoi cu pretentii mesianice l-au pictat pe Klaus Iohannis in culorii vii si l-au proslavit intens doar ca un mandat mai tarziu sa se lepede de el si sa se comporte ca si cum nimic nu s-a intamplat”.
Apoi, investigația analizează articolele jurnaliștilor amintiți, arătând cum se împotrivesc aceștia obiectivului de țară al României referitor la aderarea la Schengen.
În partea a doua a investigației, România TV prezintă și ”curiosul caz al institutiilor media “europene” din tara noastra: Deutsche Welle, RFI si Europa Libera”, care, in demersurile editoriale din România, faulteaza grav unul dintre dezideratele politice si chiar nationale, aderarea cat mai rapida a tarii la spatiul Schengen.
”Daca in preambulul vizitei lui Rutte in Romania au fost activati sa porneasca asaltul jurnalistii de serviciu precum cei pe care Romania TV i-a deconspirat intr-un text care a starnit multe reactii in piata media underground (G4media, Spotmedia si ziare.com) acum a venit randul regimentului media “european” sa porneasca asaltul”, își continuă televiziunea observațiile.
Astfel, într-un text amplu de tip “recapitulare istorica”, Europa Libera prin semnatura lui Marian Pavalasc face o trecere in revista a tuturor evenimentelor istorice care au tinut Romania in afara Schengen in ultimii 11 ani. Textul ar fi fost unul benign daca s-ar fi oprit aici, dar pe final in text se fac referiri masive la MCV, legile justitiei si chiar ni se explica doct prin vocea unui profesor de la ASE (Cristian Paun) ca portul Constanta este o bresa uriasa de securitate in granita Romaniei si respectiv a Uniunii Europene, arată investigația României TV.
Totusi, observă investigația, ceea ce nu spune autorul articolului si nici profesorul Crisian Paun este tocmai interesul economic urias pe care fix Olanda il are in raport cu portul Constanta.
”Nu vom detalia aici de ce portul Constanta dupa intrarea in Schengen va concura puternic portul Rotterdam din Olanda, dar vom reaminti un aspect pe care unii il vor uitat. Frans Timmermans, fost ministru al Externelor la Haga, spunea in 2014 urmatoarele: „Noi dorim să împărtășim din experiența noastră, a spus el, în domeniul logisticii și organizării portuare și nu doar pentru că ar fi în folosul Constanței, dar și pentru că ar fi în beneficiul Rotterdam-ului. Asta ar permite României și Țărilor de Jos să controleze întregul transport european de mărfuri pe cale maritimă și fluvială”, reamintește România TV.
În afară de Europa Liberă, investigația verifică și poziția Deutsche Welle pe tema Schengen și descoperă că este ”un alt avanpost media european din Romania cu inclinatii periculoase in directia anti-Schengen” in care jurnalista Sabina Fati a reusit sa strecoare un text de opinie plin de lobby la adresa Olandei, cu exact aceeasi retorica ca si ceilalti inamici ai Romaniei s-a urmarit inca de la inceput pana la final punerea Romaniei intr-o pozitie inferioara Olandei si altor tari europene.
Astfel, desi nu exista nicio prevedere legata de justitie sau coruptie sau hotie in „manualul” de aderare la Schengen, jurnalista Deutsche Welle a facut tot posibilul sa le explice cititorilor ca acestea sunt criteriile obligatorii pentru care Olanda nu își da votul.
În final, nici RFI nu se lasă mai prejos, arată România TV, doar că instituția media nu a apelat la un jurnalist de opinie, ci a ales sa expuna un punct de vedere explicit anti-Schengen din partea parlamentarului european Dragos Tudorache, un USR-ist pursange este membru al grupului parlamentar Renew Europe, acelasi partid din care face parte si Mark Rutte, premierul olandez.
”Asa cum era de asteptat fostul ministru din guvernul Ciolos nu a iesit din cuvantul si din retorica sefului sau de partid, incercand chiar mai abitir decat Rutte sa ne explice de ce Romania nu trebuie sa grabeasca intrarea in Schengen”, observă investigația.
Fluxul de știri
0